Youtuberi a blogeri podporujú charitatívnu kampaň. Poukazujú na brutálne praktiky na mladých ženách.

Zdieľať
Naposledy nahrane4.jpg

Celosvetové hnutie ActionAid odštartovalo kampaň s názvom ,,Brutal Cut,“ čo v preklade znamená ,,brutálny rez“. Úlohou tejto charitatívnej kampane je zvýrazniť tému mrzačenia ženských pohlavných orgánov a vyzbierať dostatok peňazí na pomoc mladým dievčatám, ktoré musia podstúpiť ženskú obriezku.

Kampane s názvom Brutal Cut sa už niektorí zahraniční YouTuberi zúčastnili. Spočíva v tom, že do svojho zvyčajného videoblogu vsunú krátku desať sekundovú reklamu s textom: ,,Tento strih môže byť znervózňujúci. Ale sú aj také, ktoré môžu život zničiť.“

Správu odkazujú prostredníctvom videoblogu kenské dievčatá, ktorým ženská obriezka hrozí. Podobne to môžu urobiť aj selfie fotografiami prostredníctvom desaťsekundového odkazu na Instagrame.

Kampaň už podporili aj celebrity Alesha Dixon, Katherine Kelly, Joanne Froggatt a mnoho ďalších komikov, hercov a známych osobností z Veľkej Británie.

Ženská obriezka, ktorá sa vykonáva mladým dievčatám, má zvýšiť ich cenu. Väčšinou sa vykonáva v čase, keď sa začínajú školské prázdniny. Obriezku dievčatá buď neprežijú, alebo ak ju prežijú, musia do konca života žiť so zohavenými pohlavnými orgánmi a vydať sa za chlapa, akého im vyberie ich rodina. To znamená, že väčšina z nich sa do školy nevráti. Práve preto sa kampaň začala v tom istom období, v ktorom najviac dievčat nedobrovoľne tieto zákroky podstúpi, a aktuálna bude ešte niekoľko týždňov.

ActionAid chce prostredníctvom kampane osloviť čo najviac ľudí a zvýšiť ich povedomie o mrzačení ženských orgánov. Peniaze, ktoré sa podaria vyzbierať, budú slúžiť na výstavbu centier, v ktorých mladé dievčatá nájdu bezpečie a budú môcť bez strachu chodiť do školy.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom