Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

9 každodenných návykov, ktoré nie sú také nezdravé, ako ste si možno mysleli

Dvojica zeny rozhovor pixabay com.jpg
3
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu

Každý deň si dáte pivo po práci, jete vajíčka či sa nesprchujete každý deň? Nemusí to byť s vami až také zlé, ako ste si mysleli. Pozrite si zoznam každodenných návykov, ktoré vôbec nie sú škodlivé.

Jedenie vajíčok

Vajicka pixabay.jpg
ilustračné: pixabay.com

Vajíčka boli pred časom považované za pomerne nezdravé a neodporúčalo sa ich časté konzumovanie. Podľa najnovšieho výskumu však každodenné jedenie vajíčok môže znížiť rozvoj kardiovaskulárnych ochorení.

Pitie piva

Pivo pexels 6.jpg
ilustračné: pexels.com

Možno ste už počuli o výhodách pitia vína, ale piva? Viaceré štúdie pritom ukazujú, že pivo môže znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení, cukrovky 2. typu, obličkových kameňov a posilniť kosti.

Nesprchovanie sa každý deň

Sprcha.jpg
pixabay.com

Každodenným sprchovaním sa zbavujete telo baktérií, čo nemusí byť dobrá vec. Priveľa sprchovanie môže poškodiť mikróby, ktoré sa nachádzajú v tele prirodzene. Sú nevyhnutné pre správne fungovanie imunitného systému, zažívacieho traktu i srdca.

Necvičenie každý deň

Cvicenie pixabay 6.jpg
ilustračné: pixabay,com

Cítite sa vinne, že nenavštevujete fitko každý deň? Nemusíte. Telo potrebuje čas na odpočinok, svaly sa musia zregenerovať a telo si oddýchnuť.

Nadávanie

Adult 15814_640.jpg
pixabay.com

Podľa vedcov môžu nadávky uľaviť od bolesti, spájať ľudí a dokonca zvyšovať inteligenciu. Treba si len dávať pozor, kde a kedy nevhodné slová vyslovíte.

Jedenie syra

Syr.jpg
pixabay.com

Syr obsahuje tuk, cholesterol, sodík, ktoré sa nepovažujú za veľmi zdravé, ale okrem toho sa v ňom nachádzajú aj proteíny, vápnik a vitamín B12. Pokojne si ho v malých množstvách preto môžete dopriať každý deň.

Klebetenie

Dvojica zeny rozhovor pixabay com.jpg

Klebetenie môže znížiť stres a podporiť tvorbu oxytocínu. Treba však klebetiť s mierou a šetrným spôsobom.

Žuvačky

Chlapec zuvacka pixabay.jpg
ilustračné: pixabay.com

Žuvačky, ale len tie bez cukru, pomáhajú znižovať povlak v ústach, zlepšiť sústredenie a reakčný čas. Dokonca pomáhajú aj pri boji so stresom.

Sťažovanie sa

Sťažovanie sa, sťažnosť, telefonovanie, žena
ilustračné: thinkstockphotos.com

Vedeli ste, že existuje aj správny spôsob, ako sa sťažovať? Ak to robíte nesprávne, nevplýva sťažovanie sa dobre na mozog, oslabuje sa imunitný systém a zvyšuje krvný tlak. „Dobrí sťažovatelia“ sa snažia nájsť spôsob, ako veci zlepšiť. Po traumatických udalostiach môže sťažovanie sa pomôcť pri procese hojenia.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame