Rozhovor: YouTuberi z Controvers, ktorí natočili "Napité maniačky", odkazujú: Neberte sa vážne!

Zdieľať
17218717_1256775781107018_161170474631067035_o.jpg

Trojica mladých chalanov zo zoskupenia Controvers si povedala, že ich videá neostanú už iba v domácom archíve. Pred pár mesiacmi sa rozhodli, že sa s nimi chcú podeliť a pobaviť aj iných. Prinášame vám rozhovor s členom tria, Jarom Puzderom. Opísal nám, ako prenášajú svoj humor medzi ostatných.

Skúste sa najskôr trochu predstaviť pre tých, ktorí vás ešte nepoznajú.

Jaro: Naše trio tvorí Peťo, Majo a ja. Na všetkých veciach pracujeme všetci spolu. Sčasti sme ako Igor Matovič – sme obyčajní ľudia a trochu ako Boris Kolár – sme rodina, okrem tretieho člena (Peťo), ten je kamarát.

Prečo ste sa rozhodli začať vystupovať na YouTube, čo vás k tomu motivovalo?

Jaro: Lebo na Mojevideo je nízka návštevnosť a sledovanosť oproti YouTube. Ale čo nás k tomu naozaj motivovalo je, že sme mali určité nápady v hlave a nechceli sme ich nechať len tak. Práve naopak, chceli sme sa o ne podeliť s ostatnými ľuďmi.

Pracujete alebo študujete?

Jaro: Z každého rožku trošku. Jeden študuje a dvaja pracujeme, aby bolo za čo kúpiť film do foťáku. Aj preto netvoríme toľko, koľko by sme chceli. Nápady by boli, s časom je to už horšie.

16601701_1219748664809730_3518349753272588060_o.jpg

YouTuberi točia hlavne samých seba. Kde vznikla myšlienka, že vy budete traja?

Jaro: Nechceli sme robiť to čo robia všetci. Je pravda, že paródie a sketche nie sú nič nové, ale v našom podaní je. Stále sme si točili zábavné videjká z rôznych situácií pre seba a pred pár mesiacmi sa to nejako prehuplo k tomu, že sme sa to rozhodli zavesiť aj na YouTube, nech to môžu ľudia prežívať a zasmiať sa s nami ?

Prečo práve názov Controvers?

Jaro: Toto nech čítajú len silné povahy, resp. ľudia, ktorí sa vedia povzniesť! Bavili sme sa o nápadoch na videá, ktoré boli veľmi kontroverzné. Po tom, čo atentátnik ukradol kamión a vrhol sa s ním medzi ľudí, sme si povedali, že natočíme niečo podobné u nás. Avšak na slovenské pomery bude mať atentátnik iba bicykel, zrazí pár ľudí a nakoľko ich nezabije, iba jemne zraní, oni sa spoja a poriadne ho zmlátia. Bolo to vtedy aktuálne a dosť kontroverzné. Do toho Peťo ešte spomenul známu značku CONVERSE a z toho vzniklo spojenie Controvers. Nakoniec sa hore spomenutý nápad nezrealizoval, ale pýtali ste sa na vznik názvu a presne takto to bolo.

Točíte najmä paródie na rôzne relácie a ľudí. Ako u vás vznikajú nápady na videá?

Jaro: To je dobrá otázka! Dávame zelenú svojim nápadom, ktoré dostávame hlavne, keď sme spolu a bavíme sa o rôznych veciach. Často sa však stáva, že jeden z nás nadhodí slovo, ktoré je úplne bežné a dá ho do súvislosti s niečím, čo by nikto nečakal. A už vzniká námet na video. Napríklad Nákupné maniačky. Zmeníte pár písmen a máte Napité maniačky. Ich hlavnou záľubou nie je oblečenie, ale ako už z názvu vyplýva, alkohol. Natočíte to na niečo lepšie ako kalkulačku, vyriešite si dobrý zvuk, trochu strihu, malá grafika, veľké šťastie a aj neznámy kanál má video so 180 000 zhliadnutiami. A čo je dôležité, s pozitívnymi reakciami!

16422696_1212321025552494_7492097711864627642_o.jpg

Máte každý svoju úlohu pri točení?

Jaro: Samozrejme, že máme. Majo je hlavný strihač a kameraman a vlastne robí skoro všetko, haha. My zvyšní dostávame nápady a snažíme sa to zahrať. Takže sme takí nápadití herci!

Ako ľudia reagujú na vaše videá?

Jaro: Ľudia reagujú rôzne. Nás teší každá reakcia. Hlavne nech sú reakcie na videá, o to nám ide. Nech sa o tom hovorí. A keď sme konečne získali aj negatívne reakcie zistili sme, že sa niekam posúvame. Nedá sa tvoriť niečo a nemať „hejterov“. A pokiaľ to baví nás, tak to robiť budeme.

Takže sa k vám dostali už aj negatívne reakcie?

Jaro: Áno dostali, ale to je skvelé ako som vravel. Hlavne nech sú reakcie, nech sa o tom hovorí a aj zlá reklama je reklama. Nakoniec sa to dostane k tým správnym ľuďom. V negatívnych reakciách sa môže objaviť aj konštruktívna kritika, ktorá nám pomôže uvedomiť si, áno toto sme asi mohli spraviť inak. Nad komentármi typu trápne sa nepozastavujeme. Berieme ich ako súčasť tejto tvorby a tohto sveta.

Dalo by sa povedať, že takýmito vtipnými videami chcete odovzdať ľuďom nejaký odkaz?

Jaro: Náš odkaz je na konci každého videa! – #NeberSaTakVazne. Tým chceme ľudom povedať, aby si vedeli spraviť srandu aj sami zo seba. Nebrať sa príliš vážne. Keď sa ľudia berú vážne, až z toho vznikajú skutočné problémy. Ide o to vedieť sa zasmiať. A aj sami zo seba! Nebrať sa až tak vážne. Proste žiť a nebyť zatrpknutý.

16402666_1211579615626635_1780533196732713111_o.jpg

Máte nejakých obľúbených YouTuberov? Prípadne niekoho, kto je pre vás vzorom či inšpiráciou?

Jaro: Samozrejme máme rôzne vzory z rôznych oblastí, nielen z YouTube, ale keď sa bavíme o tomto kanáli, tak spomeniem napríklad Casey Neistat. Hoci máme úplne iný štýl videí, ale jeho vytrvalosť je jednoducho neskutočná. Zo Slovenska nám sedí humor chalanov z Why Not.

Máte nejaký cieľ vo video tvorbe?

Jaro: Hlavný cieľ je mať aspoň 30 miliónov odberov, spraviť feat s Eminemom a točiť videá v mandarínčine a hebrejčine. A okrem toho ešte niečo. Napríklad z dôvodu, že teraz nie sme spolu až tak často, je hlavný cieľ proste točiť, keď sa už stretneme. A samozrejme, zlepšovať kvalitu videí, baviť ľudí a baviť sa pri tom. O tom to celé predsa je.

Ako dlho vám trvá spracovanie od nápadu až po finálny výsledok?

Jaro: Ak ide o kratšie video, trvá to necelý týždeň. Natočíme to aj za deň, dva, horšie je to so strihom. Majo má školu a do toho brigádu, takže trochu trvá, kým sa dostane k strihu. Keď ide o väčšie projekty od samotného nápadu, cez spísanie scenára, až po finálny strih, to trvá aj 3 týždne. Je pravda, že by sa dalo spraviť aj rýchlejšie, ale ako som už spomenul, nie je to jediné čo robíme.

17015835_1240641132720483_7679965888972262114_o.jpg

Zažili ste pri točení niečo vtipné alebo trápne?

Jaro: Točíme hlavne preto, že je pri tom kopec zábavy a veľa sa nasmejeme. Vtipných situácií je dosť a pre tú srandu, či už pri samotnom natáčaní alebo pri finálnom výsledku, to aj robíme. Trápnu situáciu sme zažili napríklad v jednom nemenovanom obchodnom dome Kaufland (kde sme boli prezlečení za napité maniačky), odkiaľ nás pán SBSkár vyhodil so slovami, že tu nemáme čo točiť. Tak sme si kúpili žuvačky a energeťák, lebo nikto nemá rád pocit, keď prechádza pomedzi pokladne bez nákupu. V parochni a šatách. A samozrejme s kabelkou v ruke.

Nepremýšľali ste, že začnete s čoraz populárnejšou stand-up comedy?

Jaro: Tak o tom sme nepremýšľali. Stand up uznávame, avšak je iné robiť humor pomocou strihu, alebo 15 minút v kuse baviť publikum. Uznávame slovenských standup-istov! ?

Čo by ste odkázali naším čitateľom?

Jaro: Dajte odber na náš kanál a nezabudnite! Leto sa blíži, tak začnite na sebe makať a schudnite do plaviek! a #NeberteSaTakVazne

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom